Inloggen

Veelgestelde vragen

  • iedereen (publiek zichtbaar)
  • 494

De Community IVH is een deelsite binnen Pleio, hét Nederlandse overheidsplatform voor kennisuitwisseling. Bekijk de video voor meer informatie over dit overheids platform.

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je antwoorden op een aantal veelgestelde vragen. Sommige vragen worden uitgebreider behandeld in de Webmaster Blog. Bekijk ook de pagina Neem deel, deel mee!. Daar vind je alle basisinformatie om snel aan de slag te gaan in de Community. Uitgebreide informatie vind je in de Handleiding. En over de belangrijkste onderwerpen zijn instructie-video's beschikbaar. Of zoek op de tag 'support'.
 
  1. Kan iedereen lid worden van de Community IVH?
    De Community IVH is vrij toegankelijk. Iedereen die betrokken is bij kinderen met een ontwikkelingsachterstand kan zich registreren en kennis delen.
  2. Hoe kan ik me registreren? 
    - Klik rechts bovenin op 'Inloggen' ›
    - Klik op 'Registreer'  ›
    - Vul je gegevens in en klik weer op 'Registreer'. 
    - Je krijgt nu een mail toegezonden met een link om je registratie te bevestigen.
    - Klik op deze link en ga terug naar de Community om in te loggen.
    - Bij de eerste keer dat je iets wilt toevoegen, zal jou gevraagd worden de gebruiksregels van Pleio te accepteren. Dat merk je vanzelf zodra je ermee aan de slag gaat.
  3. Inloggegevens kwijt: Ik ben mijn inloggegevens kwijt. Hoe moet ik nu inloggen?
    -
    Als je je gebruikersnaam niet meer weet, kun je ook inloggen met het e-mailadres dat je bij het registreren hebt opgegeven
    - Als je je wachtwoord kwijt bent of je bent je wachtwoord vergeten, dan kun je altijd een nieuw wachtwoord aanvragen. Lees verder bij "Nieuw wachtwoord aanvragen".
  4. Nieuw wachtwoord aanvragen: Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen?
    - Klik rechts bovenin op 'Inloggen' ›
    - Klik op 'Wachtwoord vergeten'
    - Vul je gebruikersnaam (als je die nog weet) of je e-mailadres in, en klik op "Aanvraag".
    - Je krijgt nu een e-mail met een link naar een unieke verificatiepagina.
    - Klik op de link in het e-mail bericht en een nieuw wachtwoord zal naar je worden opgestuurd.
  5. Hoe kan ik iets op de site plaatsen?
    - Klik in het hoofdmenu op 'Toevoegen'
    - Kies 'content toevoegen'
    - Kies de informatiesoort die je wilt toevoegen
    - Kies vervolgens waar je de informatie wilt toevoegen:
    - 'Op mijn eigen pagina' › 'toevoegen' › zoek bestand en sla op
    - 'In een groep' › kies groep › 'toevoegen' › kies bestand en sla op
  6. Wie kan de berichten of informatie die ik plaats zien?
    Als je informatie toevoegt op de site, kun je zelf instellen wie die informatie kan zien.
    - Ga naar de pagina waarop je informatie hebt toegevoegd
    - Klik op bewerken
    _ Kies onderaan de pagina bij het kopje 'Zichtbaar voor' een van de beschikbare opties
    - Klik op "Opslaan".
    Meer in Webmaster blog
    »
  7. Hoe voeg ik een contact toe?
    - Ga naar 'Gebruikers'
    - Kies een specifiek contact
    - Kies 'als contact toevoegen'
  8. Hoe kan ik personen uitnodigen voor een groep?
    - Klik in het menu op 'Groepen'
    - Kies 'mijn groepen'
    - Klik op de tab "Laatste"
    - Selecteer een groep
    - Kies 'Nodig gebruikers uit voor deze groep'.
    Meer in Webmaster blog
    » 
  9. Hoe stel ik mijn meldingen in?
    - Klik op 'Mijn pagina'
    - Klik vervolgens op 'Mijn instellingen'
    - Kies op de rechter menubalk 'je meldingen' of 'meldingen vanuit je groepen'
    - Vink op je voorkeuren aan en klik op 'opslaan'
    Meer in Webmaster blog »
  10. Hoe maak ik een mappenstructuur voor bestanden aan?
    - Kies de groep waar je een map in wil aanmaken
    - Kies 'bestanden' in de rechter menubalk
    - Klik op 'nieuwe' map in de rechter menubalk
    - Sleep bestanden sleep je naar de map en laat ze er in "vallen". Of kies tijdens het uploaden de juiste map.
  11. Hoe kan ik iemand anders beheerder maken van mijn groep?
    - Ga naar de groepspagina
    - Klik onder het kopje 'Leden van de groep' op de link 'Bekijk alle groepsleden' 
    - Klik op het fotootje van de persoon die je mede-beheerder wilt maken
    - Klik op 'Maak beheerder'
    Meer in Webmaster blog »
  12. Hoe kan ik mijn lidmaatschap van het Platform beëindigen en mijn Pleio account opzeggen?
    Om je lidmaatschap van de Pleio-deelsite Platform Integrale Vroeghulp op te zeggen
    - log je eerst in
    - ga je vervolgens naar https://www.pleio.nl/subsites/mine
    - en klikje achter de naam van de deelsite op 'Lidmaatschap opzeggen'
    Om ook je Pleio-account te beëindigen
    - ga je naar https://www.pleio.nl/ (als je daar niet meer was)
    - klik je rechtsbovenin op je gebruikersnaam en vervolgens op 'Instellingen'
    - klik je in het submenu op 'Je account op Pleio verwijderen' 

Hulp nodig?
Kom je er toch niet uit of is jouw vraag niet beantwoord, stel hem dan in Discussies. Of Raadpleeg de handleiding